Hopptävling med Porter 14/6

I lördags var det ridskoletävling och jag och Porter tävlade i 70cm. Det gick över förväntan faktiskt!
 
Jag fick rida honom på torsdagen då vi hade hoppning och eftersom att han hade fått skav i ena mungipan så fick jag rida med hackamore på honom. Men han var så seg i att jag visste inte riktigt hur jag skulle rida honom då.
 
I lördags så var han pigg som vanligt iallafall! :) 
På framhoppningen så kom vi rätt på alla hinder och han var lugn och avslappnad. Väl inne på banan så var han också väldigt avslappnad och han lyssnade på mig och vi kom rätt på nästan alla hinder. Det blev lite fel på sista då jag missbedömde avståndet till hindret men annars så var rundan riktigt bra! Vi var felfria och hade näst snabbaste tiden!
 
/Evelina
 
 
 
 
 
Några bilder från i torsdags :) Foto: Alva Hägglund
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0