Dressyrtävling med Lusen

I lördags var jag och Lusen med på vår första lokala dressyrtävling. Vi red LC:1 fast utom tävlan då han inte har något mätintyg. 

På framridningen började det inte så bra alls, han var allmänt dryg och gjorde tvärtemot vad jag bad honom om. Istället för att bli sur på honom då så bestämde jag mig för att börja om allt, skrittade på långa tyglar en stund och fick låna Ebbas spö så jag kunde rama in honom bättre med två spön. Sen gick det mycket bättre och han var så himla fin just innan jag skulle gå ut. I collecting ring valde jag att släppa spöna eftersom han ändå gick så himla fint. Höger galopp var magisk! 

Inne på banan skötte han sig verkligen över förväntan, han gjorde precis som han skulle och gick faktiskt stadigt genom hela programmet. Han pendlade inte lika mycket med huvudet som han brukar göra, och hade en ganska bra trav ändå. Galoppen satt som en smäck och den här gången blev det precis som det skulle. 

Vi slutade på hela 65,19 %, mycket bättre än vad jag vågat hoppats på och extra roligt när det var på lokal nivå! Om vi inte ridit utom tävlan hade vi kommit på en tredje plats endast några tiondelar från tvåan, och 2 % från vinnaren. Fina, fina, fina Lusen! ♥ Så otroligt roligt att rida den här ponnyn. 

Bilderna är tagna av Elvira.

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0