Tävling med Nixon

På framridningen så var han ganska fin. Lite seg men fin. Sen när vi gick in på banan var han jätteduktig och reagerade inte ens på domarbordet! 
När vi började rida programmet så blev jag stel som vanligt. Jag blir ofta så när jag tävlar, jag stänger som av och vågar knappt ta i hästen för jag vill inte att domaren ska kommentera att jag behandlar hästen dåligt.. Haha så jag får alltid kommentarer om att jag rider jättemjukt men måste våga kräva mer av hästen. 
Jag red i en ny dressyrsadel som SURF köpt in. Den gnisslade ganska mycket och jag kunde inte sitta ner i den haha. Vilket gjorde att jag mest koncentrerade mig på att inte skumpa av! Om man fick skulle jag LÄTT tävla honom barbacka, han är inte lika skumpig då och man får bättre kontakt med honom och kan göra finare hjälper! :)
 
Nixon lyssnade iallafall ganska bra och travade där det skulle vara trav och galopperade där det skulle vara galopp. Sen så hade han ju inte världens bästa form, men det skiter jag i. Han var duktig ändå! Vi lyckades skrapa ihop 58% vilken är mitt näst bästa resultat hittills! 
 
/Evelina
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0