Lusen och Nix

I onsdags på ridningen red jag Lusen! Vi jobbade med bakdelsvändningar och lite rakriktning. Jag red barbacka och han var på jättebra humör och tyckte det var jätteroligt att galoppera!
Finns inte så mycket mer att säga om lektionen, jag måste bara försöka få ihop honom mer i formen för han blir lite framtung annars. För övrigt så gjorde han jättefina bakdelsvändningar!
Jag gillar Lusen, han har så himla rolig personlighet! Jag älskar att han alltid har glimten i ögat och vågar visa vad han tycker. Han har lite egen vilja. :)
Jag tror att han blev valack ganska sent för han beter sig verkligen som en hingst. Han är väldigt plockig och ska pillra och smaka på allt han ser samt att han äääälskar att få springa bakom stona i ridhuset. Då åker öronen fram och så är han inte alls seg längre! När vi red ut med några hästar på jullovet så  skulle vi skritta över parkeringen för att ta oss till ridbanan. Samtidigt lastades en häst ut ur en transport.
När Lusen såg den hästen så spände han upp sig och visade sin snyggaste sida samtidigt som han trippade fram och gnäggade hest hela tiden. Hahaha han är sjukt söt! :)
 
I torsdags så red jag Nix och vi hade markarbete. Det gick verkligen inte bra haha. Vi passar nog inte så bra ihop, han hänger väldigt mycket i handen och man måste hålla ganska hårt i honom för att få ihop honom ordentligt. Jag gillar inte att hålla hårt. 
Aja, det gick inte som jag hade tänkt mig. Hoppas det går bättre nästa gång på hoppningen!
 
/Evelina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0