Rockbitz klubbhoppning 18/5

I lördags så var det ju klubbhoppning.
 
Jag började min morgon med att tappa min moppehjälm så osmidigt att visiret (som var öppet) skrapade upp mitt smalben lite sådär snyggt. Det ville aldrig sluta blöda..
 
Sen körde vi och köpte mat och sen vidare till Surf. Det var sjukligt varmt!
Vi höll typ på att svettas ihjäl när vi byggde banan, hahah.
 
På framridningen var Rocky ganska seg men jag klandrar honom inte. Klart att han inte vill anstränga sig i onödan när det är jättevarmt ute.
Sen när vi började hoppa fram så blev han plötsligt pigg! När vi var ca. 3 galoppsprång från hindren så satsade han gärnet och tog i allt vad han kunde, hahah!
 
Inne på banan så tittade vi lite på muren och vattenmattan och sen körde vi bara. Han tog som vanligt inga innerskänklar och ville gena överallt vilket resulterade i att vi for på sidan av 2:a hindret. Svängen mellan 1:an och 2:an var ganska svår och eftersom att vi kom så snett på hindret skulle han hoppat rakt in i staketet ifall han hade hoppat.
Men resten av banan gick över förväntan! Jag trodde att han åtminstone skulle tveka lite grann på muren men icke det! Han tuffade på som ett litet tåg och språnget över trippelbarren blev jättebra!
 
/Evelina
 
Hahahhahah jag måste nästan zooma in den här bilden!
nejmen vaddå eftergift...? jag skulle typ kunna ta på hans öron.
 
foto: Maria Bodin
 
Det kommer fler bilder senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0