Rockbitz hopptävling 25/5

Nu ska ni få höra om hur det gick på hopptävlingen!
 
På framridningen var han seg som sirap. Verkligen. Förra gången piggnade han ju till på framhoppningen men inte den här gången. Han fortsatte att vara sirapsseg och vi kom så dåligt in på oxern en gång att han stannade så att jag höll på att ramla av..
 
Sen innan vi gick in på banan så var jag sjukligt nervös! Hindren såg ut att vara hur höga som helst även fast de var 90cm precis som de skulle vara. Vi gick runt och tittade lite på ett vitt hinder som lyste i solen och ett rödsvart plank som såg lite konstigt ut. Sen fick vi startsignal.
 
När vi vände upp mot första hindret så kändes det som att Rocky vaknade efter att ha gått omkring och sovit på framridningen. Så nu hade vi faktiskt ganska bra fart ändå.
På 3:e hindret (som var en röd oxer) tvekade han lite. Jag smackade och han hoppade snällt!
 
Vi klarade hela grundomgången felfritt! Sen i omhoppningen rev vi näst sista hindret. Det var lite surt men han var jätteduktig!
 
Sen när jag och Elvira ska skritta ut i skogen hör jag i speakern att vi är placerade! Men sen blev vi nerpetade till platsen precis under placering så vi kom 6:a!
 
Det gick alltså över förväntan. 6:a av 17 ekipage är ju inte så himla dåligt! :) Rocky är duktig!
 
Jag lägger upp bilder sen
 
/Evelina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0