Nixon hopptävling 24/5-13

Nu ska jag också berätta om hur det gick för mig och Nixon på hopptävlingen. Vi startade klassen lätt D i fredags och hoppade alltså 80 cm. 
 
Det var inte lika varmt ute som på klubbhoppningen, men ändå väldigt varmt. Tog det väldigt lugnt på framridningen och framhoppningen. Vi kom fel på oxern flera gånger, så vi hoppade räcket en sista gång innan vi gick in på banan. 
 
Medan ekipaget som var före oss hoppade banan gick vi runt och kollade på hinder. En solfjäder med nymålade vita bommar med skarpa linjer på tyckte Nixon var riktigt läskig och han tittade lite extra på det.
 
När vi började hoppa gick det mesta riktigt bra faktiskt. Han kändes väldigt fin och tvekade inte på ett enda hinder. Galoppombyten kunde han helt plötsligt göra, jag tror aldrig att han har gjort det på lektion med mig. Isånafall till korsgalopp men det räknas väl inte, haha. Jag gjorde en för snäv sväng mot sista hindret så vi kom fel på det, men han löste det bra ändå. Fina, fina, fina ponny! ♥
 
Foto: Klara

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0