Hebel har blivit tjurig

I lördags efter dressyrtävlingen så stod jag och pysslade med Hebel i säkert 1 timme.
Borstade honom jättenoggrant. Han hade fasttorkat bajs på insidan av bakbenen som luktade jätteäckligt så jag tog en piggborste och gnuggade bort det.. Men det var inte trevligt.
 
Sen så försökte jag spraya pälsglans i manen på honom för den börjar bli så lång och fin så det är inte kul om den lossnar när man ska borsta :) Jag älskar lång man!
Men Hebel tyckte inte om pälsglansen. Han blev jättearg på mig och ställde sig med huvdet in mot hörnet, blängde surt på mig och tyckte synd om sig själv, Evelina är ju så dum..
 
Sen hittade jag några höstrån som han fick och då vart vi bästa vänner igen!
 
Finaste lilla Hebelskrutt!
 
/Evelina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0