Dressyrtävlingen

Hahah vad ska jag säga om tävlingen...
Först så hade Porter bara en framsko. Men Rebecka tyckte att jag kunde prova och se ifall han kändes halt, annars fick jag gå in igen.
 
Så vi går ut på framridningen och vi skrittade typ 2 varv och han kändes inte oren.
Sen så kortade jag tyglarna.... Och efter det så lekte jag och Porter rodeo...
Sen kände jag (under de stunder då han travade utan att hoppa omkring med benen flaxandes åt alla håll) att han inte var helt fräsch i frambenet...
 
Sååå, då fick jag springa in med Porter, ut i hagen och hämta Tilda och sedan sadla och tränsa henne så fort som möjligt...
 
Sen hade jag typ 5 min på mig att rida fram en smutsig Tilda med spån i svansen. Och dessutom så har jag ridit Tilda max 10 gånger i mitt liv och det var typ 2 år sedan..haha.
 
Sedan var det bara att gå in på banan och ja.. det enda som jag är stolt över är att jag kom ihåg programmet och att Tilda var världens snällaste! :)
 
Hahah jag kan inte ens vara stolt över att vi hade snyggast outfit heller för det hade vi inte.. jag hade typ lera över hela kroppen efter att ha klaffsat runt i hagen och försökt få tag i hästen och Tilda var minst lika smutsig :P
 
Det börjar bli en dålig vana att alltid tävla hästar som jag knappt ridit förut... Jag ska sluta tävla, för alla hästar jag ska tävla blir bara halta...
 
/Evelina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0