Både nervös och taggad!

Nu har jag anmält mig till ponnyhopptävlingen på SURF den 24, 25, 26 maj!
Jag ska hoppa LC:n på lördagen och jag är nervös redan nu. Sist jag tävlade på en lokal/regional tävling var för 1år sedan med Hebel. Då var hindren bara 70cm höga och nu är de 90cm..
 
I Rockys värld är det ju inga som helst problem att kravla sig över en bana på 90cm men jag kommer vara så sjukligt nervös att jag kommer blunda hela banan. Hahah!
 
Jag och Linnéa satte upp lite mål inför tävlingen igår:
 
1. Komma ihåg banan.
 
2. Närvara vid tävlingen.
 
3. Inte dö.
 
4. Kom ihåg att ha på dig kläder.
 
5. Ta rätt sadel och rätt träns.
 
6. Kom ihåg att kratsa hovarna.
 
7. Gör hästen fin, det vill säga ingen lera.
 
8. Inget spån i svansen.
 
9. Ta sig in på banan utan att dö.
 
10. Ta sig ut från banan när man ridit klart. Helst levande och uppe på hästen.
 
11. Ta sig över åtminstone första hindret.
 
12. Försök att inte hoppa fel hinder.
 
13. Fatta galopp eller ha åtminstone en bra rask trav.
 
14. Försök ta dig över hindren. Inte under. Inte runt. ÖVER!
 
15. Sitt i sadeln. Gärna med hästens huvud framför dig och inte bakom dig.
 
16. Slit inte hästen i munnen över hindren.
 
17. Blunda inte. Då vet du inte vart du ska.
 
18. Kom ihåg att andas!!
 
19. Ha en jävligt snygg outfit så att man har lite stolthet kvar sen.
 
20.  Ta så stora vägar som möjligt så att man hinner tänka, eller ja, försöka minnas vilket som är nästa hinder.
 
21. VAR INTE STRESSAD!!
 
 
Jag tror att det är ganska bra mål ändå.. hahah. Nämen jag ska vara med på klubbhoppningen på lördag också så då hinner vi träna lite på alla tävlingshinder och att hoppa utomhus. Och så är det 80cm så det är lite lägre!
 
/Evelina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0