Nixon banhoppning 26/4

I fredags var jag så extremt otaggad på att åka till stallet, det var jättekonstigt. Man brukar ju ändå vilja åka dit ;) Men jag åkte dit ändå och såg att vi hade banhoppning, så det kändes genast mycket roligare.
 
Nixon var så himla fin! Det var länge sen han hoppade så fint och hade ett sånt sug mot hindren. Så det var en riktigt bra känsla, även ifall vi kom lite konstigt på en del hinder löste han det bra. Däremot hade vi en kombination med, och jag är verkligen dålig på att hoppa såna. Vi kom fel några gånger först, vi kom över det första men sen stannade han på det andra. Vi tog om det några gånger, och sista gången gick det hur bra som helst och han var så fin
 
Det känns väldigt bra inför hopptävlingarna som kommer. Jag har anmält mig till 80 cm på klubbtävlingen, och så ska jag anmäla mig till en lätt D på den lokala. Eventuellt en lätt C också men jag har inte bestämt mig :)
 

Här är vi på en pay&jump förra våren. Det var första gången jag hoppade en bana på 80 cm och Nixon var helt galen haha. Plus så hade han en ny sadel som det inte gick att korta hålen på mer än vad jag hade, så över varje hinder fick jag sadeln i rumpan.

/Linnéa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0