Hoppning med Rocky

I fredags på ridningen så hoppade vi banhoppning. Det var mycket att bygga fram så jag var typ svettig innan jag ens satt mig på hästen.. :P
 
Nämen det gick rätt bra ändå! Första gången vi hoppade banan så hade vi inget jämnt tempo så det blev omtramp på nästan varje hinder.. Men Rocky var snäll som hoppade ändå. Sen gjorde jag jättedåliga svängar på omhoppningen så vi kom stort på dom hindren. Så första gången gick det bajsdåligt!
 
Sen så hoppade vi banan en gång till och då började jag äntligen tänka på vad jag gjorde! Grundbanan gick riktigt bra. Jag var dock skiträdd at jag skulle råka rycka honom i munnen när han hoppade med sån kraft och så bra, så jag gjorde eftergift typ fram till öronen på honom..
 
Sen på omhoppningen gick det liiiite för fort så svängarna blev för långa. Ska tänka på det nästa gång!
 
/Evelina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0