Porter 7/1 och 8/1

Förra veckan fick jag rida Porter i både ponny- och hästgruppen! :)
 
På onsdagen jobbade vi med bakdelsvändningar vilket är Porters specialitet haha. Så det gick väldigt bra. Däremot sprang han iväg lite när vi skulle galoppera på stora mittvolten men allt annat gick superduperbra så jag är nöjd. Han går utan varken thideman eller graman nu när jag rider också (hade bara gramanen 3 gånger typ och thidemantygeln gillar jag inte så gav upp den efter 1 gång, haha) så det är jättebra. Han känns mycket lugnare och går precis lika bra utan :)
 
På torsdagen jobbade vi med att flytta ut bakdelen på serpentinbågar. Det var lite svårt att flytta undan höger skänkel då han är svagare åt det hållet men annars så funkade galoppen mycket bättre på torsdagen än på onsdagen. Han har faktiskt börjat kunna gå i lite högre form nu också! Han orkar inte hela tiden men av och till så går det att samla ihop honom riktigt bra. Han travar med bättre takt och inte med sin vanliga "tölt-studs-tripp-trav", han vilar mer på steget. :)
 
Har anmält mig till dressyrtävlingen med honom. Vi ska rida nya LB:1 programmet vilket blir spännande! Emmeli trodde att vi kunde få riktigt bra poäng i skritt och trav om han går som han gått de senaste lektionerna, så förhoppningsvis håller han sig i skinnet och flippar inte ur. :P Ska bli spännande och se om jag ens kommer kunna lära mig programmet...
 
/Evelina
 
 
Bild från när jag höll på att rida igång Porter efter att han varit skadad :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0