Porter tävling 7/2

Igår var det klubbdressyr på SURF!
 
Jag, Jessica och Linnéa åkte till SURF redan på fredagen och gjorde iordning sadlar och träns. Vi köpte med oss mat från Max så vi åt på SURF, vilket var stört mysigt och gott!
Sen duschade jag Porter medan Jessica rakade Aria och Linnéa flätade Lusens man.
 
På lördagen så åkte jag inte till SURF förrän vid 9. Jag behövde inte bygga fram staketet vilket var skönt. Jag och Linnéa startade efter varandra så vi gick ut samtidigt för att rida fram. Porter kändes fin redan när vi skrittade fram utomhus, han lyssnade bra och var lugn och avslappnad. Väl inne i ridhuset kunde vi trava och galoppera mer. Även här kändes Porter fin! Han höll rytmen i galoppen bra och det gick inte alltför fort heller. 
 
Inne på banan så tyckte han att domarbordet var lite äckligt så vi gick förbi det ett par gånger innan vi fick startsignal. Hela programmet gick faktiskt riktigt bra! Vi red det nya LB:1 och överlag är jag jättenöjd med allt förutom avsaktningarna från galopp där det blev lite knas. 
Porter hade en mycket stadigare form än sist och vi samarbetade mycket bättre. Det märktes i resultatet också då vi lyckades skrapa ihop 58,39% och kom på 3e plats!!! Det skiljer sig en hel del från förra tävlingen då vi fick 52,8%. :)
 
Mamma filmade med Linnéas kamera så ska lägga upp filmen när jag få den! 
 
/Evelina
 
 
 
 
Foto: Elvira

Kommentarer
Postat av: frida

Superfint!

2015-02-09 @ 11:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0