Nu ska jag göra time-lapse!

Var och köpte mig en "fjärrutlösare"-ish till kameran i helgen. Skulle egentligen inte riktigt kalla det för fjärrutlösare då den måste vara kopplad till kameran med en sladd. Men det var inte det sladdlösa jag var ute efter!
 
Har nämligen letat efter en bra, billig fjärrutlösare som man kan ställa in hur många exponeringar kameran ska göra och där man kan spärra fast "fotoknappen" så att slutartiden blir så lång som man vill ha den. Letade bland Canons egna fjärrkontroller men alla som hade de funktioner jag letade efter var så himla dyra. Googlade lite och hittade av en slump en fjärrkontroll som verkade superbra på Clas Ohlson! Och den kostade bara 249:-!
Den har även en intervall-funktion som jag hoppas få användning för när jag ska försöka mig på time-lapse-filmning hahah!
 
Har inte hunnit prova den än då det varit så kasst väder ute dock. Har tänkt ta med den till fjällen när vi ska dit om 2 veckor, så måste försöka lära mig hur den fungerar innan dess.
 
/Evelina
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0