Porter 9/10

I torsdags så fick jag rida Porter i kombigruppen! Han var inte halt nu så det var troligtvis en sträckning eller något annat som försvunnit sen sist. 
Jag red med gramanen då han gick bra på den sist jag red och jag tycker att thidemantygeln blir så tung och det rasslar från alla spännen och ja, det är irriterande för både häst och ryttare haha.
 
Vi jobbade med en övning som heter Musse Pigg med olika stora volter åt olika håll. Och Porter var huuur fin som helst! Jätteavslappnad och lugn hela lektionen. Det enda som blev lite knas var galoppen där det gick lite väl fort, men han hade bra takt hela tiden vilket jag tycker är bättre än att han galopperar långsamt och i otakt.
Efter ungefär halva lektionen så kunde jag släppa efter en hel del på gramanen och han gick fortfarande lika stadigt och i bra travtakt!
Han var inte svettig efteråt heller vilket han brukar kunna vara om han varit stressad, så jag är jättenöjd!
Jag hoppas att det fortsätter såhär och att vi kan plocka bort gramanen tillslut. :)
 
/Evelina
 
Samma hår-/manfärg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0