Hoppning med Porter 27/11

I torsdags så hade vi banhoppning och jag fick hoppa med Porter! Han var extreeeemt taggad. Vi hade en linje med ett relaterat avstånd där det skulle vara 6 galoppsprång för storhästarna, Porter gick på 5 första gången och 4,5 andra.....hahahah.
Lektionen överlag gick bra och Porter var glad. I slutet så hoppade han jättebra på sista linjen vilket var kul! 
Mageno var med på vår lektion också för första gången på jättelänge! Jag inser lite hur mycket jag saknat att rida honom då han är den storhäst som är mest lik Porter, hehe. De sprang ungefär lika fort och studsade lika mycket i torsdags. ;)
 
Jag pratade lite med Emmeli efteråt, och om jag vill så får jag fortsätta rida Porter på hopplektionerna i storhästgruppen då han oftast bara går en lektion på torsdagar. Så det känns kul! Han är alltid rolig att rida :)
 
/Evelina
 
 
Gammal bild
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0